Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek:

A www.laptopszervizcenter.hu weboldalt a Darby Kft üzemelteti:

Székhely: 1214 Budapest, Kossuth Lajos u 170

Szerviz:  1033 Budapest, Harrer Pál u 18

Adószám: 13633985-2-43

Cégjegyzékszám: 01-09-865413 

Számlavezető pénzintézet: Raiffeisen Bank

Számlaszám: 12012156-00157641-00100001

Adatkezelés nyilvántartási szám: Folyamatban

E-mail cím: info@computermania.hu

Telefonszám: +36 30 265 75 30

A Weboldal használatával Ön az alábbi feltételeket, tudnivalókat elfogadja.

Munkatársaink szívesen adnak felvilágosítást az alábbiakban leírt technikai vagy jogi fogalmak jobb megértéséhez.

A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek.

A weboldalon a felhasználó laptop szervizelését rendelheti meg, telefon, mail ürlap útján.

Regisztráció és rendelés leadása:

Az oldalon történő bármely regisztráció során az adatszolgáltatás önkéntes. A személyes adatok tekintetében az adatkezelő a Laptophardware Kft., aki a 1992. évi LXIII. törvény előírásait betartva jár el. A Laptophardware Kft. a kezelt személyes adatokat az érintett kifejezett, írásbeli beleegyezése nélkül - jogszabályi kötelezettség hiányában - harmadik személyeknek nem adja át. A személyes adatok felhasználásának célját mindig megismerheti azon az oldalon, ahol ilyen jellegű adatok megadását kéri Öntől a Darby Kft. A Darby Kft. fenntartja a jogot felhasználók kitiltására, a regisztráció előzetes értesítés és indokolás nélküli megszüntetésére.

Személyes vásárlás esetén: személyes adatok amik kötelezően megadandók: e-mail cím, Vezetéknév, Keresztnév, Telefonszám. Nem kötelező adatok kivéve Előreutalás, Paypal vagy Simple fizetési módok esetén: Szállítási cím és Számlázási cím.

Kiszállításos vásárlás esetén: személyes adatok amik kötelezően megadandók: e-mail cím, Vezetéknév, Keresztnév, Telefonszám, Szállítási cím és számlázási cím.

A felhasználó bármikor kérheti a regisztráció törlését.

Átvételi lehetőségek:

Kiszállítás a megadott címre a GLS futárszolgálattal:

Megrendelését futárszolgálatunk az Ön által megadott címre szállítja. A Laptophardware Kft. minden vásárlásról számlát állít ki a vevő által megadott számlázási címre, a számlát ezen szállítási mód esetén a csomagban juttatja el a vevőhöz. A vevő (magányszemély esetén is) köteles a számla kiállításához a számlázási címet megadni, ennek hiányában a Darby Kft. a rendelés teljesítését megtagadja. A vevő nyilatkozhat úgy, hogy a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel.

Személyes átvétel üzletünkben:

A Darby Kft. minden vásárlásról számlát állít ki a vevő által megadott számlázási címre, a számlát ezen szállítási mód esetén a helyszínen adja át a vevő részére. A vevő (magányszemély esetén is) köteles a számla kiállításához a számlázási címet megadni, ennek hiányában a Darby Kft. a rendelés teljesítését és a kiszolgálást megtagadja. A vevő nyilatkozhat úgy, hogy a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel.

Szállítási információk:

Házhozszállítással történő rendelés esetén, kérjük, átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni központunkba, melynek címe:

Darby Kft. 1033 Budapest Harrer Pál u 18. Kérjük, észrevételeiről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, a következő telefonszámon: +36 1 709-1086  vagy emailen: info@computermania.hu, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk.

Lehetséges fizetési módok a weboldalon történő rendelés esetén:

Utánvét: Házhozszállítás esetén a teljes vételárat a megrendelés szállítótól való átvételekor kell kifizetni készpénzben a kiszállítást végző futárszolgálat munkatárásnak. A készpénzes (utánvét) fizetési mód választása esetén bruttó 30 000 Ft-ig történő vásárlás esetén bruttó 190 Ft készpénzkezelési díj kerül kiszámlázásra.

Készpénz: A megrendelés ellenértékét az átvételkor személyesen, üzleteinkben készpénzben egyenlítheti ki.

Előreutalás: A megrendelés ellenértékét banki átutalással is kiegyenlítheti. A rendelés leadása után azonnal egy díjbekérőt állítunk ki számlázási címre, melyet elektronikus formában, e-mailben juttatunk el. A levél tartalmazni fogja az átutaláshoz szükséges összes információt.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai:
A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét termék információs adatlapról (terméklap) tudhatja meg részletesen. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, ami tartalmazza a 27% ÁFÁ-t. A weboldalon feltüntetett árak magyar forintban értendőek.

Egyéb feltételek

Ajánlati kötöttség: a vásárló által leadott rendelés (ajánlat) a Darby Kft. által elektronikus úton visszaigazolásra kerül haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül. Ha ezt a Darby Kft. elmulasztja, vagy a vásárló nem kapja meg az erről szóló elektronikus értesítést, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A Darby Kft. ezúton tájékoztatja, hogy személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Külön rendelkezés hiányában a Darby  Kft. a későbbiekben tájékoztatja Önt akcióiról és újdonságairól.

A weboldalon keresztül létrejött szerződés elektronikus úton kötött szerződésnek minősül, melyre a következő jogszabályok vonatkoznak:

  1. 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről,
  2. 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő egyes szolgáltatások kérdéseiről,
  3. 45/2014. (II.26) kormányrendelet szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
  4. 2011/83/EU irányelv a fogyasztók jogairól.

Szállítási határidő:

A szállítási határidő általában a rendelés leadásától számított 1-2 munkanap, de legkésőbb 30 munkanapon belül.

Szervizben igénybe vehető szolgáltatások, javítási folyamatok:

Laptop javítás

A gép átvételekor az ügyfél kap szerviz munkalapot, ami egyben az átvételi elismervény is a Darby Kft. által üzemeltetett laptop szerviztől. A szerviz munkalapon feltüntetésre kerül, hogy a gép az átadáskor bekapcsol-e vagy nem, ad-e képet vagy sem, illetve, hogy akkumulátor nélkül bekapcsolt állapotban mennyi áramot vesz fel. Továbbá feltüntetésre kerülnek az esetleges tartozékok és hiányzó alkatrészek is.

Utána a Darby Kft. szerviz technikus munkatársai bevizsgálják a laptopot, majd árajánlatot adunk telefonon vagy emailen az ügyfél részére.

Ha az ügyfél az ajánlatunkat elfogadja és van alkatrész készleten, akkor elkezdjük a javítást és tájékoztatást adunk a várható elkészülési időről.

Bevizsgálást igénylő vállalási idők:

Alaplap javítás 1-5 munkanap. (1-7 naptári nap)

BGA (alapvető rendszer chip) javítás 5-15 munkanap. (7-21 naptári nap)

Bevizsgálást nem igénylő javítási műveletek:

Alaplapi csatlakozó csere: Azonnal sürgősségi felárral vagy 1-2 munkanap. (3-4 naptári nap)

Laptop telepítés: 1-2 munkanap. (3-4 naptári nap)

Laptop tisztítás: Azonnal sürgősségi felárral vagy 1-2 munkanap. (3-4 naptári nap)

A Darby Kft. nem tud felelősséget vállalni a szervizre leadott laptopokon tárolt adatokért. A fontos adatok rendszeres archiválása az ügyfél feladatkörébe tartozik. Természetesen a ránk bízott berendezésekben található adathordozókkal körültekintően járunk el. A készülék szervizbe leadásakor kérheti az ügyfél az adatai lementését egy másik adathordozóra vagy adathordozó nélkül is otthagyhatja a készüléket, amennyiben az nem szükséges a javításhoz.

Az ügyfél tudomásul veszi, megérti és elfogadja, hogy az általa leadott készüléket esetleg nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem lehet megjavítani a technológia javíthatósági korlátai, a nem rendeltetésszerű használat (akár ismert számára, akár nem) vagy konstrukciós hibák miatt. Elfogadja továbbá a fent említett okok miatt, hogy a javítási kísérlet vagy a diagnosztizálás közben a készülék rosszabb állapotba is kerülhet, mint volt és ezért a Darby Kft-t semmilyen kártérítési felelősség nem terheli.

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy a szerviz csak a szervizlapon feltüntetett hibákat vizsgálja, egyéb (az átadáskor nem közölt) hibákért nem vállal felelősséget.

A szerviz a szoftverek telepítését szolgáltatás keretében végzi, a munkadíj csak a szolgáltatásra vonatkozik. Ezen szolgáltatással az ügyfél nem kap használati és licenc jogot a telepített szoftverekre. A szerviz csak olyan szoftverek telepítését végzi, melyekkel az ügyfél rendelkezik. A szerviznek nem áll módjában az átadott szoftverek, telepítő lemezek és licenc kódok eredetiségét ellenőrizni, az átadott szoftverek telepítése utáni minden esetleges jogi következmény az ügyfelet terheli.

A szerviz munkalap aláírásával az Ügyfél elfogadja, hogy sikertelen javítási kísérlet vagy diagnosztizálást követően, amennyiben a készülék rosszabb állapotba kerül, mint volt amikor behozták, akkor a Darby Kft. nem köteles a berendezést a leadáskori eredeti állapotban visszaadni.

Ha elkészült a javítás, akkor értesítjük ügyfelünket a megadott elérhetőségen. Ügyfeleink részére a beépített alkatrészről garanciajegyet, valamint számlát adunk az alkatrészről és a javításról.

A vásárló köteles a Darby Kft. szervizeiben a számla kiállításához a vevő nevét és címét megadni, ennek hiányában a szerviz a kiszolgálást megtagadja.

A szervizünk a leadott, beszállított számítógépet-laptopot, az elkészülés után 7 napig ingyenesen tárolja, utána naponként 500 Ft tárolási díjat számít fel. Amennyiben az ügyfél 30 nap naptári nap után sem jelentkezik a leadott készülékéért, úgy vesszük, hogy arról lemond, így a Darby Kft. jogosulttá válik a készüléket megsemmisíteni, vagy értékesíteni.

Garancia: 180 nap a következő esetekben: laptop alaplapi csatlakozó csere, laptop alaplap javítás, BGA IC csere (VGA, Chipset).

Házhoz kijáró szerviz javítás:

  • Minden megkezdett fél órát számlázunk a kiérkezéstől számolva.
  • Fizetés a munkavégzés helyén készpénzben történik!
  • A helyszínen nem javítható számítógépet, laptopot szervízünkbe beszállítjuk és külön árajánlat alapján javítjuk.
  • Az első fél óra költsége felszámításra kerül elszállításkor, visszaszállításkor csak az árajánlatban szereplő javítási díjat kell kifizetni, amennyiben a helyszínen nem szükséges munkavégzés.


A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei:

Amennyiben a termék házhozszállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt a következő módon teheti meg:

A vásárló, az áru átvételét követő 33 naptári napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. A hatályos jogszabály mindössze 14 nap naptári napot biztosít az elálláshoz. Ennek módjáról a Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre. A Laptophardware Kft. kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban ügyfelünknek kell gondoskodnia.

Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Darby Kft. kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 33 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére.

Szavatosság:

1. Kellékszavatosság

A vásárló a Darby Kft. hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Felhasználó a - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy az adott hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek tekintjük. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

Felhasználó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató végezte, akkor a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontja.

A rendelet hatálya csak az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  1. szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  2. rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  3. helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  4. elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

  1. elsősorban - döntése szerint - kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Darby Kft.-nek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
  2. ha a Darby Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó - választása szerint - a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Darby Kft. a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Darby Kft.-t terhelik.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A fentiektől függetlenül fogyasztót a jótállásból fakadó jogok szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.